Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gender gap in math score: does teacher gender matter?
Scharf, Šimon ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Gregor, Martin (oponent)
Přestože jsou kvalita a rovné příležitosti ve vzdělávání vnímány jako obecně prospěšné, stále existují značné rozdíly ve studijních výsledcích chlapců a dívek. V této práci se pokusíme vyhodnotit jaký má efekt pohlaví učitele na studijní výsledky žáků. Konkrétně využijeme data TIMSS z 36 různých zemí abychom posoudili tento efekt na žáky a žačky čtvrtých tříd. Jsme první, kdo používá metodu Propensity Score Matching (PSM) k překonání výběrové chyby v tomto kontextu. Výsledky analýzy sdružených dat naznačují, že pohlaví učitele nemá žádný významný vliv na dívky, ale pozorujeme negativní efekt na chlapce. Když jsme uvažovali každou zemi zvlášť, pouze ve 4 zemích jsme našli stati- sticky významný efekt pohlaví učitele na výsledky studentů u chlapců. Z těchto 4 zemí pouze chlapci v Černé Hoře benefitovali z učitele stejného pohlaví, za- tímco ve zbylích 3 zemích to jejich výsledky zhoršilo. U dívek je efekt ro- bustní a pozitivní ve 4 zemích a negativní ve 3 zemích. Jak pro dívky tak pro chlapce jsme ve většině zemí nenašli žádný statisticky významný efekt. Naše výsledky přispívají k literatuře zabývající se vlivy pohlaví učitele na výsledky žáků ale také k širší diskuzi ohledně rozdílů v dosaženém vzdělání mezi chlapci a dívkami. Klasifikace JEL I2, I21, I24, I20, F00 Klíčová slova Genderová nerovnost...
Investigation of cross-country differences in student performance in standardized tests: the role of modern and traditional teaching methods
Ptáčníková, Marie ; Pertold-Gebicka, Barbara (vedoucí práce) ; Bauer, Michal (oponent)
Jaké metody výuky ve třídě jsou nejúčinnější, aby se zlepšily výsledky žáků, je velmi diskutované téma. O dopadu napříč zeměmi je však známo málo a literatura poskytuje nejasné závěry. V této práci rozšiřujeme portfolio zemí a analyzujeme roli moderních a tradičních výukových metod na výsledky žáků ve standardizovaných testech ve 43 zemích. Naše analýza se provádí ve dvou krocích a je typickým příkladem hierarchického lineárního modelování (HLM). V prvním kroku provedeme metodu fixního efektu žáka, abychom zohlednili většinu problémů s nenáhodným rozdělením žáků do škol a tříd. Identifikujeme pozitivní, negativní nebo žádný vliv moderních či tradičních výukových metod na výsledky žáků v daných zemích. Tato zjištění jsou neocenitelné pro tvůrce politik, jelikož naznačují, že neexistuje jeden univerzální přístup k moderním nebo tradičním metodám výuky za účelem zlepšení výsledků žáků. Jelikož je pozorována velká variace mezi zeměmi, pokračujeme dále a zkoumáme, jaké charakteristiky zemí by mohly vysvětlit mezinárodní rozdíly. Bayesiánská metoda průměrování modelů (BMA) asistuje s modelovou nejistotou a výběrem konkrétních proměnných. Naše zjištění naznačují, že kultura v dané zemi, přesněji řečeno kulturní dimenze vyhýbání se nejistotě a vztah k budoucnosti, která popisuje rigiditu země v chování a...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.